Grube uda i łydki to niewątpliwie defekt, który ma ogromny wpływ na atrakcyjność sylwetki. Nie dziwi zatem fakt, że bardzo często pada pytanie: jak szybko schudnąć z ud i łydek? Niestety – nie ma cudownych rozwiązań, które zadziałają błyskawicznie.

Odchudzanie nóg to proces wymagający zaangażowania, cierpliwości i sumienności. Tylko regularna praca nad wyglądem naszych kończyn przyniesie oczekiwane rezultaty. W dzisiejszej publikacji podpowiadamy jak szybko uporać się z nadwagą nóg.

Jak schudnąć z nóg?

Redukcja nadprogramowych kilogramów z nóg to proces, o którym można powiedzieć, że stanowi spore wyzwanie. Co istotne, opiera się na tych samych fundamentach, co odchudzanie całego ciała – z tymże sam trening jest mocno ukierunkowany na rzeźbienie i wyszczuplenie nóg.

Po pierwsze: dieta na szczupłe nogi

Niezależnie od tego co chcemy odchudzić, zawsze pierwszym elementem, o który należy zadbać jest dieta. Jadłospis na redukcję stanowić powinien podstawę każdego procesu odchudzającego, albowiem – jesteśmy tym co jemy.

Jeśli będziemy jeść za dużo, będziemy – mówiąc wprost – za duzi. Jeśli będziemy jeść niezdrowo – nie będziemy cieszyć się zdrowiem. Odżywianie ma ogromne przełożenie na to jak wyglądamy i co najważniejsze – efekty dobrej lub złej diety, widać bardzo szybko.

Co zatem jeść, aby wyszczuplić nogi? Tutaj recepta nie jest żadną nowością. Dietę należy oprzeć na produktach zdrowych, nieprzetworzonych. Należy również zadbać o prawidłowe rozłożenie makroskładników. Optymalne spożycie białka, węglowodanów i tłuszczów powinno przynieść korzyść i dać wymierne rezultaty.

Idąc dalej, bardzo ważnym elementem diety jest regularność. Żeby układ trawienny działał sprawnie powinniśmy przyzwyczaić go do stałych pór posiłków oraz takich samych porcji. Dzięki temu przyśpieszymy metabolizm oraz pozytywnie wpłyniemy na ograniczenie apetytu.

Po drugie: suplementacja

Stosowanie suplementów diety na odchudzanie to proces, o którym pamięta coraz większe grono osób. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu – tabletki stają się coraz skuteczniejsze. Unikalne receptury sprawiają, że wpływ i rola suplementacji jest coraz większa.

Jak nie trudno się domyślić, trudno mówić o suplementach diety dedykowanym osobom pragnącym wyszczuplić nogi. Poprzez suplementację na szczupłe nogi rozumiemy stosowanie klasycznych tabletek na odchudzanie. Przy czym, zwracamy uwagę na fakt by wybierać suplementy rozważnie. Choć medycyna zrobiła spory postęp w tym temacie, to nadal lwia część dostępnych produktów jest zwyczajnie nieefektywna.

Wybierając tabletki na odchudzanie, należy weryfikować skład (zarówno pod względem obecności, jak i zawartości poszczególnych substancji) i czytać opinie. Stosowanie suplementów warto również konsultować z dietetykiem. Nie mniej jednak, należy mieć świadomość, że część z przedstawicieli tej grupy zawodowej, do tematu suplementacji podchodzi krytycznie. To w naszej ocenie jest błędne, choć nie zamierzamy wchodzić w kompetencje specjalistów.

Po trzecie: trening na nogi

Ostatnim elementem walki o szczupłe nogi jest trening. To właśnie ten fundament odchudzania powinien być dostosowany pod cel, który pragniemy osiągnąć. Oczywiście nadal bazą treningu muszą być aeroby, z tymże warto stawiać na takie, które w największym stopniu angażują mięśnie nóg. A zatem:

  • bieganie
  • jazda na rowerze
  • jazda na rolkach

Idąc dalej, trening na nogi należy uzupełnić w ćwiczenia stricte na nogi. Do najefektywniejszych zaliczyć należy:

  • przysiady
  • wykroki
  • unoszenie nóg do tułowia

Co więcej, z pomocą przyjdą nam również typowe ćwiczenia siłowe, które możemy realizować na małym obciążeniu w seriach po kilkanaście powtórzeń. Dzięki temu, nie rozbudowujemy zbyt mocno mięśni, a jedynie spalamy tkankę tłuszczową z ich okolic. Warto szczególną uwagę poświęcić takim ćwiczeniom jak:

  • martwy ciąg na prostych nogach
  • suwnica

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *