Moda na „odchudzanie” uwarunkowana jest tym, iż coraz więcej osób boryka się z nadwagą. Siedzący tryb życia, nieodpowiednia jakość jedzenia i brak regularności to główne przyczyny postępującego problemu otyłości.

Jak schudnąć?

Na pytanie postawione w tytule tego akapitu odpowiadano już tysiące razy. Ile osób, tyle opinii. Jedni mówią o znakomitych środkach odchudzających, inni za metodę wskazują ciężką pracę. Musimy przyznać, że nam jest znacznie bliżej do tej drugiej opcji, choć nie uważamy, by suplementy diety były nieważne.

Przede wszystkim odchudzanie trzeba podzielić na trzy kluczowe elementy: dietę, suplementację oraz trening. W dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić ostatni z wymienionych, a mianowicie – trening na redukcję.

Trening redukcyjny to nic innego jak ćwiczenia ukierunkowane na spalanie tkanki tłuszczowej. Ich realizacja ma na celu pozbycie się nadprogramowych kilogramów, zmniejszenie wagi i objętości poszczególnych partii ciała. Z racji tego, że tkanka tłuszczowa zazwyczaj odkłada się w okolicach jamy brzusznej i pośladków – w pierwszej kolejności to te grupy ciała – najwięcej stracą na objętości.


Warto jednak mieć świadomośc, by nie ukierunkowywać treningu na konkretną grupę mięśniową. Zdecydowanie najkorzystniej jest realizować ćwiczenia ogólnorozwojowe – anagażujące wiele partii mięśniowych jednocześnie. Pozwoli to nam na zwiększenie generowanego zapotrzebowania energetycznego, tudzież zmaksymalizuje spalanie kalorii.

Najskuteczniejsze ćwiczenia odchudzające

Trening odchudzający można przeprowadzić wykorzystując rozmaite ćwiczenia. Istotne jest jednak to, by miały one charakter aerobiczny. Ćwiczenia tlenowe (aeroby) pozwalają schudnąć zdecydowanie najszybciej. Dość ciekawą alternatywą są również anaeroby (więcej tutaj).

Zasady najskuteczniejszych ćwiczeń

Aby trening był dostatecznie skuteczny musisz dostosować się do następujących założeń treningowych:

  1. Obciążenie (intensywność) treningu na poziomie około 60-70% tętna maksymalnego.
  2. Czas pojedynczej sesji treningowej nie mniejszy niż 40-50 minut.
  3. Ćwiczenia muszą mieć charakter ogólnorozwojowy (nie należy izolować mięśni).
  4. W ciągu tygodnia należy przeprowadzić 3-4 sesje treningowe minimum.

Doskonałymi ćwiczeniami aerobowymi, które niezwykle często wybierane są przez osoby pragnące schudnąć są: bieganie, pływanie, jazda na rowerze, jazda na rolkach, steper, orbiterek.

Trening odchudzający warto uzupełnić w ćwiczenia kształtujące i wzmacniające mięśnie partii, które szczególnie narażone są na wzrost tkanki tłuszczowej, tj: brzuch, pośladki, uda. Dzięki temu, podkreślimy efekty odchudzania.

Niezależnie od tego na jaką formę treningową się zdecydujemy, musimy mieć świadomośc, że trening redukcyjny nie jest łatwy. Wręcz przeciwnie – to wymagające, trudne zadanie, którego realizacja to powód do satysfakcji.

Efektywność odchudzania uwarunkowana jest również przez dietę oraz suplementację. Realizując każdy trening nie należy zapominać o tych elementach. Założenia dotyczące diety i suplementacji znajdą Państwo w innych publikacjach na naszej stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *