jak schudnąć

Brzuch to miejsce w którym ilość odkładającej się tkanki tłuszczowej jest zdecydowanie największa. To właśnie w tym miejscu najszybciej objawia się nadwaga. Nic więc zatem dziwnego, że „ćwiczenia na brzuch” są jednymi z najpopularniejszych.

Ćwiczenia na brzuch, czyli odchudzanie po amatorsku

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że typowe ćwiczenia na brzuch nie rozwiązują problemu nadwagi. Wszakże, realizacja popularnych „brzuszków”, „nożyc” i innych tego typu ćwiczeń przyczynia się w głównej mierze do wzrostu mięśni brzucha, a nie redukcji tkanki tłuszczowej. Ta niewiedza bardzo często doprowadza do zaniechania procesów odchudzających, czego główną przyczyną jest brak efektów.

Zdecydowanie efektywniejszym sposobem na tzw. płaski brzuch jest zastosowanie ćwiczeń o charakterze aerobowym (od ang. słowa – aerobics).

Ćwiczenia aerobiczne – zasady, przykłady, efekty

Trening aerobowy nie jest trudny w realizacji. Może opierać się na wielu podstawowych ćwiczeniach. Muszą one być wykonywane jednak zgodnie z odpowiednimi zasadami, a mianowicie:

  • trening musi mieć charakter ogólnorozwojowy, tj.: angażować dużą ilość mięśni
  • trening nie może być krótszy niż 30 minut (w przeciwnym wypadku proces korzystania z tkanki tłuszczowej nawet się nie rozpocznie)
  • powinien być realizowany przy intensywności oscylującej w granicach: 65-85% tętna maksymalnego

Form aerobowych jest mnóstwo. Trening tego typu może być oparty na: bieganiu, jeździe na rowerze, pływaniu. W zasadzie – panuje tu pełna dowolność, byleby powyższe zasady były spełnione.

Efekty takowego treningu to nie tylko obniżenie poziomu tkanki tłuszczowej z okolic brzucha. Ćwiczenia aerobowe odchudzają cały organizm, poprawiają jego wydolność, wytrzymałość, siłę oraz wygląd. Ćwiczenia aerobowe można realizować także w różnych klubach fitness. Instruktorzy przygotowują specjalne programy ćwiczeń o odpowiedniej intensywności i objętości. Zwykle realizowane są w rytm muzyki.

Warto pamiętać, że mimo, iż w okolicach brzucha nadwaga jest najbardziej widoczna, to nie jest to jedyne miejsce w którym gromadzi się tkanka tłuszczowa.

Suplementacja wspomagająca odchudzanie brzucha – co warto stosować?

Sposobem na nadwagę jest oczywiście odchudzanie, a konkretniej: realizacja aktywności fizycznej i stosowanie diety. To jednak nie wszystko. Coraz częściej procesy odchudzania wspomagane są poprzez zastosowanie rozmaitych preparatów. Jednym z nich jest zielona herbata.

Do niedawna zielona herbata wykorzystywana była tylko i wyłącznie jako preparat o działaniu pobudzającym i poprawiającym pracę układu krwionośnego. Dzisiaj jej zastosowanie jest zdecydowanie większe, a podstawową właściwością przyczyniającą się do zdecydowanie większego zainteresowania jest działanie odchudzające.

Spora popularność zielonej herbaty jest wynikiem tezy, która mówi o tym, że susz ziołowy z zielonej herbaty wykazuje również działanie wspomagające odchudzanie. Czy to jest prawdą?

Badania dowodzą, że zielona herbata to środek, który przyczynia się do efektywności metabolizmu. Innymi słowy – wspomaga jego pracę, co pozwala zwiększyć tempo przemiany materii. Tym samym, można zakwalifikować ten specyfik do grupy środków wspomagających odchudzanie. Co więcej, pojawiają się opinie jakoby zielona herbata była również środkiem hamującym łaknienie (powodującym uczucie sytości).

Niewątpliwie jest to produkt warty uwagi. W pełni naturalny, nie powodujący skutków ubocznych jest z całą pewnością rozwiązaniem lepszym od wielu innych, chemicznych preparatów, których skuteczność pozostawia zwykle wiele do życzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *